تفاوت مفتول سیاه با مفتول سفید

تفاوت مفتول سیاه با مفتول سفید مفتول ها دو نوع سیاه و سفید دارند. هر کدام از این مفتول ها کاربرد مخصوص به خود را دارند. مفتول های سیاه و سفید هر کدام ویژگی هایی دارند، که باعث متمایز شدن آن دو از یکدیگر می شود. مفتول سیاه و سفید به صورت مفتول سیاه شاخه، ...

تفاوت مفتول سیاه با مفتول سفید
[rt_reading_time] دقیقه
0 دیدگاه
mokhtari

تفاوت مفتول سیاه با مفتول سفید

مفتول ها دو نوع سیاه و سفید دارند. هر کدام از این مفتول ها کاربرد مخصوص به خود را دارند. مفتول های سیاه و سفید هر کدام ویژگی هایی دارند، که باعث متمایز شدن آن دو از یکدیگر می شود. مفتول سیاه و سفید به صورت مفتول سیاه شاخه، مفتول سفید شاخه، مفتول سیاه کلاف و مفتول سفید کلاف در بازار موجود می باشند. در این مطلب، تفاوت مفتول سیاه با مفتول سفید و کاربردهایشان را بررسی می کنیم. همچنین، در ادامه با مجموعه ای برای خرید مفتول سیاه و سفید آشنا می شوید.

تفاوت مفتول سیاه با مفتول سفید

مفتول چیست؟

مفتول ها در صنعتی مانند صنعت ساختمان کاربرد های بسیاری دارند. مفتول ها سیم هایی به صورت رشته ای هستند. جنس مفتول صنعتی فلزی است، که پلیمر PVC آنان را عایق کرده است. کارخانه ها برای تهیه مفتول، شمش رو در کوره های گرم با دمای حدوداً ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد به طور کامل ذوب می‌کنند. در نهایت شمش رو توسط دستگاه در قطر های مورد نیازشان، تولید می کنند. مفتول‌ها بعد از تبدیل به کلاف در دستگاه دمای تقریباً ۹۸۰ درجه سانتیگرادی دارند. برای جلوگیری از ترد و شکننده بودن مفتول آنها را جهت عمل سرد سازی به دستگاه های مخصوص منتقل می کنند. بعد از انجام عمل سردسازی برای بسته بندی و سپس عرضه به بازار آماده می شوند.

مفتول صنعتی چیست؟

مفتول ها کاربرد های بسیاری دارند، که در اینجا به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم. برخی از این کاربرد ها شامل تولید سیم خاردار، سیم جوش، فنر و… می‌باشند. توسط مفتول می توان توری های متفاوتی همچون توری های پرسی مرغی حصاری و انواع دیگر توری را تولید کرد.

مفتول سیاه چیست؟

مفتول سیاه نوعی دیگر از مفتول می باشد. این نوع مفتول در دمای بالا تهیه می شود. مفتول سیاه خواص شیمیایی خود را از دست نمی دهد. این ویژگی در مفتول سیاه باعث کاربرد آن در صنعت های گوناگون شده است. خاصیت دیگری که باعث متمایز شدن و محبوبیت بیشتر مفتول سیاه شده است، خاصیت نرمی و انعطاف پذیری آن می باشد. به دلیل برخورداری از این خاصیت کار با مفتول سیاه سخت نمی باشد. میزان نرمی مفتول سیاه قابل تنظیم می باشد. با توجه به نوع مصرفی که از مفتول سیاه دارید، آن را با تنظیم حرارت کوره نرمی آن را کنترل می کنند. مفتول سیاه با برخورداری از ویژگی نرم بودن، مستحکم و دارای مقاومت بسیاری می باشد‌.

مفتول سیاه یکی از بهترین نوع های مفتول می‌باشد. این مفتول به دو صورت مفتول سیاه شاخه و مفتول سیاه کلاف بسته بندی می شود. مفتول سیاه کاربرد های فراوانی دارد. که این کاربرد ها با توجه به سایز مفتول متفاوت می باشد. در اینجا برخی از کاربرد های مفتول سیاه را بر اساس سایز آن بررسی می کنیم.

برخی از کاربرد های مفتول سیاه بر اساس سایز شامل موارد زیر می شود:

  • یکی از کاربرد های مفتول سیاه می‌توان به کاربرد در قالب بندی بتنی اشاره کرد. برای قالب بندی بتنی از مفتول های سیاه با سایز دو و نیم میلیمتر استفاده می‌کنند.
  • از دیگر کاربرد های مفتول سیاه کاربرد در ساخت و ساز های ساختمانی می باشد. به این منظور از مفتول های سیاه به سایز یک و نیم میلیمتر استفاده می کنند.
  • کاربرد دیگر مفتول های سیاه در صنعت های گوناگونی مثل نجاری و کشاورزی می باشد. برای استفاده از مفتول سیاه در صنعت های این چنینی از سایز ۳ یا ۴ میلیمتری این مفتول ها استفاده می کنند.

استفاده از مفتول های سیاه مزایای بسیاری دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • یکی از مزیت‌های مفتول‌های سیاه، داشتن عمر طولانی می‌باشد.
  • از دیگر مزایای مفتول‌های سیاه می توانیم به نگهداری راحت از آن ها اشاره کنیم.
  • از مزایای دیگر آن استفاده مقرون به صرفه از مفتول های سیاه می باشد.

مفتول سفید چیست؟

مفتول سفید نوعی مفتول می باشد. نام دیگر مفتول سفید مفتول گالوانیزه می باشد. مفتول سفید از 0.3 تا 4 میلیمتر در بازار یافت می شود. مفتول سفید یا گالوانیزه با توجه به نوع استفاده به دو صورت سرد و گرم تولید می‌شوند. مفتول سفید یا گالوانیزه با توجه به ضخامتی که دارد کاربرد های بسیاری دارد.

برخی از کاربرد های مفتول سفید یا گالوانیزه گرم عبارتند از:
  • یکی از کاربرد های مفتول سفید برای ساخت انواع توری مرغی می باشد. که به این منظور مفتول سفید با ضخامت 0.3 و 0.5 میلیمتر استفاده می کنند.
  • از کاربرد های دیگر مفتول سفید ساخت انواع توری فرنگی است. برای ساخت این محصول از مفتول سفید 0.8 میلیمتری استفاده می کنند.
  • کاربرد دیگر مفتول سفید ساخت توری های فنس و گابیون سیم خاردار خطی و حلقوی می باشد. برای تولید این محصولات از مفتول های سفید با ضخامت بیشتر استفاده می کنند.

مفتول سفید به دو صورت مفتول سفید شاخه و مفتول سفید کلاف بسته بندی و در بازار عرضه می‌ شود. از کاربرد های کلی مفتول سفید یا گالوانیزه می توان به تولید چوب لباسی، منگنه فلزی، ساختمان سازی و… اشاره کرد.

تفاوت مفتول سیاه با مفتول سفید در چه مواردی است؟

یکی از تفاوت مفتول سیاه با مفتول سفید روش تولید این دو مفتول است. مفتول سیاه از مفتول سفید مقاومت کمتری دارد که علت آن تولید مفتول سیاه از فولاد گالوانیزه نشده است. مفتول سفید برعکس مفتول سیاه از فولاد گالوانیزه شده تولید می شود. روند تولید مفتول سفید به دو صورت گالوانیزاسیون سرد و گرم انجام می‌شود.

مقایسه مفتول سیاه و سفید

یک تفاوت مفتول سیاه با مفتول سفید، در شکل ظاهری این دو می باشد. مفتول سفید با ظاهری درخشان و روشن تر در بازار عرضه می شود. مفتول سیاه با ظاهری کدر مانند و تیره تر در بازار یافت می شود. تفاوت مفتول سیاه با مفتول سفید از نظر قیمت به این شکل است که قیمت مفتول سیاه مناسب تر از مفتول سفید است. مفتول سیاه به نسبت سفید یا همان گالوانیزه اغلب از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار می باشد.

نتیجه گیری

در این مطلب، تفاوت مفتول سیاه با مفتول سفید را بررسی کردیم. برای خرید مفتول و انواع آن بهتر است به سراغ بهترین مجموعه ها بروید. یکی از این مجموعه ها، مجموعه فیدار می باشد. از دیگر محصولات این مجموعه مفتول اسیدشور می باشد. این مجموعه فروش عمده مفتول صنعتی را در خدمات مجموعه خود دارد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت مفتول صنعتی می توانید از سایت فیدار دیدن فرمایید. همچنین می توانید با شماره تلفن 021-77381912 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *